15-20.08.2018 - Zieloną Siódemką na Wybrzeże (470 km)

zdjęcia >>>

Kolejna wycieczka rowerowa jaką przygotowałem dla znajomych rowerzystów wspólnie z Anią. Tym razem pojechaliśmy z Nowego Dworu Mazowieckiego do Gdańska pokonując większość trasy bardzo popularnym szlakiem rowerowym - tzw. Zieloną Siódemką. Trasa została poprowadzona mało uczęszczanymi drogami asfaltowymi. Wyjechaliśmy z Mazowsza, aby poprzez Mazury dotrzeć na Wybrzeże Gdańskie.

Pojechaliśmy pięcioosobową grupą. Pogoda sprzyjała pedałowaniu na rowerze - nie padało i nie było zbyt dużego upału, czego się obawialiśmy przed wyjazdem. Wśród uczestników panowała przyjacielska atmosfera. Jechaliśmy równo i spokojnie - tempo było dostosowane do wszystkich uczestników. Większość wycieczki przebiegła zgodnie z planem, ale w kilku miejscach wprowadziliśmy drobne korekty, aby ominąć drogi o większym natężeniu ruchu. Nie zaplanowalismy też kilku awarii, które udało nam się samodzielnie usunąć. Czerwona wstążka zawiązana na rowerze miała zwiększyć ich niezawodność. Nie pytajcie w jaki sposób, bo tego nie wiem do dziś.

Najbardziej utkwiły mi w pamięci przepiękne mazurskie krajobrazy i wspaniałe asfaltowe drogi poprowadzone pagórkowatymi terenami, gdzie samochody były naprawdę rzadkością. Odwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc, z których na szczególną uwagę zasługuje zespół pochylni na Kanale Elbląskim. Do dziś działają one w taki sposób jak 150 lat temu kiedy zostały zbudowane. Wagoniki wciągają statki na wzniesienia wykorzystując wyłacznie siłę grawitacyjną spadającej wody. Cud techniki w dawnych czasach, a unikatowy obiekt dziś kiedy elektronika wkradła się praktycznie do każdego urządzenia.

Zwiedziliśmy Twierdzę w Modlinie, Muzeum Bitwy pod Grumwaldem oraz Zamek Krzyżacki w Malborku. Wycieczkę zakończyliśmy rundką po Gdańsku w trakcie, której odwiedziliśmy Stare Miasto z Fontanną Neptuna, Westerplatte oraz Twierdzę Wisłoujście. Ciekawostką był przejazd tunelem pod Martwą Wisłą specjalnym autobusem przystosowanym do przewozu rowerów.

Jak zawsze Ania uwieczniła nasz wyjazd na ogromnej ilości ślicznych zdjęć, których część zamieściłem na mojej stronie internetowej. Wielkie podziękowania dla wszystkich uczestników wycieczki, którzy dzielnie pedałowali i stworzyli cudowny klimat tej wyprawy rowerowej.