22-24.06.2018 - Kawaleria Powietrzna w Tomaszowie Mazowieckim (241 km)

zdjęcia >>>     film >>>

Kolejna wycieczka rowerowa, jaką zorganizowałem wspólnie z Anią dla Ursynowskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS - tym razem wycieczka trzydniowa. W rejony stacjonowania Brygady Kawalerii Powietrznej z Tomaszowa Mazowieckiego pojechało z nami dziesięć osób.

W piątek przejechaliśmy 94 km wyruszając z Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego jadąc szlakiem Zygmunta Goliata wokół Zalewu Sulejowskiego. Ten etap wycieczki określiłbym hasłem "PRZYRODA" - było jej naprawdę sporo - piękne tereny leśne oraz jeden z większych w Polsce sztucznych zbiorników wodnych.

W sobotę wyruszyliśmy w kierunku lotniska wojskowego, na którym w tym dniu odbywały się imprezy z okazji Święta Brygady Kawalerii Powietrznej z Tomaszowa Mazowieckiego. Po drodze zwiedziliśmy schron przeznaczony dla hitlerowskich pociągów sztabowych w Konewce. Na lotnisku spędzilismy kilka godzin i zobaczyliśmy między innymi turniej jazdy konnej, wystawę sprzętu wojskowego używanego w wojskach powietrznodesantowych, pokazy walki wręcz oraz dynamicze prezentacje z udziałem śmigłowców bojowych i żołnierzy wojsk areomobilnych. Po emocjach wojskowych i sutym obiedzie pojechaliśmy obejrzeć lokalne atrakcje turystyczne Tomaszowa Mazowieckiego: Skansen Rzeki Pilicy, Groty Nagórzyckie oraz Rezerwat Niebieskie Źródła. Tego dnia przejechaliśmy łącznie 63 km krążąc wokół Tomaszowa Mazowieckiego.

W niedzielę wyruszyliśmy z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Skierniewic. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Książąt Mazowieckich w Rawie Mazowieckiej. Kilka razy udało nam się uniknąć zderzenia z ulewnym deszczem, ale niestety zmuszeni byliśmy w końcu podjąć decyzję o kontynuacji wycieczki mimo silnych opadów.

Cała wycieczka była przez nas prowadzona w zupełnie nieznanym terenie. Dzięki nawigacji rowerowej bez większych problemów poruszaliśmy się po lasach, po których jechaliśmy pierwszy raz w życiu. Są też nowe doświadczenia, które będziemy wykorzystywać przy prowadzeniu następnych wycieczek.

Ten wypad rowerowy Ania uwieczniła na ogromnej ilości zdjęć, z których część zamieściłem na mojej stronie internetowej. Wkrótce dostępny będzie także film...