31.05-03.06.2018 - Szlakiem Green Velo z Kielc do Chełma (418 km)

zdjęcia >>>

Długi weekend czerwcowy był doskonałą okazją do tego, aby wybrać się na wycieczkę rowerową. Pojechałem w dobrze znanym i sprawdzonym towarzystwie pociągiem do Kielc skąd ruszyliśmy Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo w kierunku Chełma. Na pokonanie rowerami tego odcinka szlaku potrzebowaliśmy czterech dni.

Miesiąc wcześniej pokonaliśmy 1200 km jadąc szlakiem Green Velo na odcinku z Chełma do Elbląga i mieliśmy już jako takie doświadczenie w planowaniu rozkładu dnia. Być może dlatego tym razem udawało się nam pokonywać poszczególne odcinki dzienne przed zmrokiem - dbając przy tym o przerwy obiadowe i dosyć częste odpoczynki spowodowne ogromnym upałem. Upał chyba najbardziej dokuczał nam w trakcie tej wycieczki - już wcześnie rano było silne słońce, a w ciągu dnia temperatura przekraczała 30 stopni.

Jadąc szlakiem Green Velo oglądaliśmy zabytki znajdujące się w jego pobliżu. Być może dlatego dystans 360 km jaki zaplanowaliśmy przed wyjazdem wzrósł do prawie 420 km. Mi najbardziej podobał się zamek Krzyżtopór w Ujazdowie - na jego zwiedzenie poświęciliśmy około godziny.

Całą wyprawę udokumentowała Ania ślicznymi zdjęciami, które możecie obejrzeć na mojej stronie. W rzeczywistości zrobiła ich znacznie więcej - część zasiliła zasoby naszych prywatnych archiwów.