jak było

Krótkie opisy oraz mapy wycieczek rowerowych, które już się odbyły.

• 11-12.11.2018 - Rowerem do Kazimierza Dolnego (141 km)

Długi weekend listopadowy - wyjątkowo słoneczny jak na tę porę roku - był okazją do zorganizowania dwudniowej wycieczki rowerowej po terenie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Wyruszyliśmy ze stacji kolejowej w Lublinie. W trakcie wyprawy zwiedziliśmy atrakcje turystyczne Nałęczowa, Wąwolnicy, Kazimierza Dolnego, Janowca oraz Czarnolasu.

• 03-04.11.2018 - Do Nieborowa przez Puszczę Bolimowską (124 km)

W pierwszy listopadowy weekend wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę rowerową ze Skierniewic do Nieborowa przez tereny leśne Puszczy Bolimowskiej. To Ania wpadła na pomysł tego wyjazdu, ale także ułożyła trasę przejazdu i zorganizowała nocleg oraz miejsca, w których jedliśmy posiłki. Zrobiła to bardzo fajnie - jechaliśmy mało uczęszczanymi drogami asfaltowymi oraz duktami leśnymi Puszczy Bolimowskiej.

• 28.10.2018 - Obiad w Maskotce (77 km)

Czy temeratura powietrza 5 stopni Celcjusza i opady deszczu są w stanie powstrzymać prawdziwych miłośników turystyki rowerowej przed wyjechaniem na trasę? Odpowiedź brzmi NIE. Jeśli się dobrze zabezpieczymy przed zimnem i deszczem to taka wycieczka może być całkiem przyjemna i sympatyczna.

• 13-14.10.2018 - Siła i energia - Puszcza Kozienicka na rowerze (125 km)

Puszcza Kozienicka należy do tych magicznych miejsc, które zachwycają pięknem przyrody leśnej. Jeśli raz się tam pojedzie na rowerze, to chce się w te rejony wrócić znowu. Szczególnie pięknie wygląda ona w okresie jesiennym. Natura maluje wspaniałe obrazy wykorzytując bogatą paletę barw - od głębokiego brązu, poprzez pomarańcze i żółcie, po nasyconą zieleń. Obrazy te świetnie uwieczniła Ania na zdjęciach - zachęcam do ich obejrzenia.

• 06.10.2018 - Przyroda, sady i Zamek w Czersku (76 km)

Pierwszy październikowy weekend tego roku był bardzo ciepły i słoneczny jak na tę porę roku. W sobotę wybrałem się w towarzystwie Ani na wycieczkę rowerową, której celem był Zamek Książąt Mazowieckich w Czersku. Po drodze syciliśmy oczy przepiekną przyrodą okolic Wisły, obfitującymi w jabłka sadami oraz terenami leśnymi okolic Piaseczna.

• 21-23.09.2018 - Jura Krakowsko-Częstochowska (175 km)

Trzydniowa wycieczka rowerowa po terenach Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Pojechaliśmy przez jedną z najpiękniejszych krain geograficznych w Polsce, gdzie atrakcje turystyczne czekały niemal na każdym kroku. Jura to przepiękne widoki, malownicze skały i jaskinie oraz ruiny potężnych zamków znanych jako Orle Gniazda. Ponadto program wycieczki zakładał zwiedzanie wybranych atrakcji turystycznych Krakowa.

• 16.09.2018 - Historyczny Piknik Militarny (65 km)

Jednodniowa wycieczka rowerowa jaką przygotowałem wspólnie z Anią po terenach związanych z największą bitwą pancerną z udziałem polskich czołgów w czasie II wojny światowej. Odwiedziliśmy dwa miejsca upamiętniające tamte wydarzenia historyczne: pomnik w Studziankach Pancernych oraz Skansen Militarny w Mniszewie.

• 04-11.09.2018 - Pętla Rzeszowska (535 km)

Ośmiodniowa wyprawa południową częścią Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Pojechaliśmy przez tereny trzech królestw rowerowych: Doliny Dolnego Sanu, Pogórza Karpackiego oraz Roztocza. Wyprawa rozpoczęła się i zakończyła w Rzeszowie. Po drodze zobaczyliśmy przepiękne tereny południowo-wschodniej części naszego kraju położone na terenie województw podkarpackiego i lubelskiego.

• 02.09.2018 - Na Zamek w Czersku (80 km)

Wycieczka rowerowa z Warszawy do Zamku Książąt Mazowieckich w Czersku. Większość trasy została poprowadzona wzdłuż Wisły (głównie Wałem Zawadowskim). W drodze powrotnej pokazaliśmy miejsca, w których spędzają wolny czas mieszkańcy Piaseczna i Zalesia Górnego - miejsce piknikowe Zimne Doły oraz Górki Szymona.

• 15-20.08.2018 - Zieloną Siódemką na Wybrzeże (470 km)

Kolejna wycieczka rowerowa jaką przygotowałem dla znajomych rowerzystów wspólnie z Anią. Tym razem pojechaliśmy z Nowego Dworu Mazowieckiego do Gdańska pokonując większość trasy bardzo popularnym szlakiem rowerowym - tzw. Zieloną Siódemką. Trasa została poprowadzona mało uczęszczanymi drogami asfaltowymi. Wyjechaliśmy z Mazowsza, aby poprzez Mazury dotrzeć na Wybrzeże Gdańskie.

• 04.08.2018 - Twierdza Modlin (121 km)

Sobotnia wycieczka rowerowa zorganizowana przez grupę Aktywni Warszawa. Z obiektami Twierdzy Modlin zapoznał uczestników Piotr, który przygotował trasę przejazdu. Grupa uczestników wycieczki liczyła siedem osób. Wracając z Modlina do Warszawy jechaliśmy przez Lasy Chotomowskie. W dużej części trasa wycieczki wiodła wałami i ścieżkami rowerowymi wzdłuż Wisły.

• 29.07.2018 - Piknik w Puszczy Kozienickiej (93 km)

Niedzielna wycieczka rowerowa, którą zorganizowałem wspólnie z Anią dla Ursynowskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Drugi raz w tym roku zaprosiliśmy grupę turystów rowerowych do zapoznania się z przepięknymi terenami Puszczy Kozienickiej. Pojechaliśmy należycie utwardzonym duktem leśnym o dostojnej nazwie "Gościniec Królewski" oraz odbyliśmy krótki spacer po terenie Rezerwatu Królewskie Źródła.

• 21-22.07.2018 - Gostynińsko-Włocławski Park Krajobrazowy (191 km)

Dwudniowa wycieczka rowerowa zorganizowana przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Z terenami Gostynińsko-Włocławskiego Parku Krajobrazowego grupę siedmiu rowerzystów zapoznała Irma Żbikowska, która przygotowała ten bardzo sympatyczny wypad. Nocleg został zaplanowany pod namiotami - nad brzegiem Jeziora Białego.

• 13-16.07.2018 - Kaszuby Zachodnie (215 km)

Czterodniowa wycieczka rowerowa zorganizowana przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Po terenie Zachodnich Kaszub poprowadzili grupę turystów rowerowych Danusia i Marek Dąbrowscy. Zobaczyliśmy przepiękne krajobrazy oraz szereg atrakcji turystycznych tego rejonu naszego kraju.

• 07-08.07.2018 - Do źródeł Drwęcy i Łyny (145 km)

Weekendowa wycieczka rowerowa zorganizowana przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Przez dwa dni jechaliśmy pięknymi terenami leśnymi i mało uczęszczanymi drogami asfaltowymi. Zwiedziliśmy Interaktywne Muzeum Państwa Krzyżackiego w Działdowie oraz zamek w Nidzicy.

• 22-24.06.2018 - Kawaleria Powietrzna w Tomaszowie Mazowieckim (241 km)

Kolejna wycieczka rowerowa, jaką zorganizowałem wspólnie z Anią dla Ursynowskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS - tym razem wycieczka trzydniowa. W rejony stacjonowania Brygady Kawalerii Powietrznej z Tomaszowa Mazowieckiego pojechało z nami dziesięć osób.

• 17.06.2018 - Arboretum w Rogowie (91 km)

W tą ciepłą i słoneczną niedzielę - jak na prawdziwego miłośnika przyrody przystało - wybrałem się w towarzystwie Ani oraz Piotra na wycieczkę rowerową zorganizowaną przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS do Arboretum Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Rogowie. Ten leśny ogród botaniczny gromadzi jedną z największych kolekcji roślin w Europie.

• 31.05-03.06.2018 - Szlakiem Green Velo z Kielc do Chełma (418 km)

Długi weekend czerwcowy był doskonałą okazją do tego, aby wybrać się na wycieczkę rowerową. Pojechaliśmy w dobrze znanym i sprawdzonym towarzystwie pociągiem do Kielc skąd ruszyliśmy Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo w kierunku Chełma. Na pokonanie rowerami tego odcinka szlaku potrzebowaliśmy czterech dni.

• 26.05.2018 - Kampinos Challenge (138 km)

Kampinos Challenge to cykliczna promocyjna impreza rowerowa zorganizowana w okolicach Warszawy przez firmę Via Verde. Wspólnie z Anią pojechaliśmy na nią mimo fatalnych prognoz, które zapowiadały opady i burze. Nie spodziewaliśmy się zbyt wielu uczestników, bo niewielu jest rowerzystów, którzy jeżdżą po lesie w deszczu. Poza nami i organizatorami na starcie pojawiła się tylko Kinga.

• 19.05.2018 - Ośrodek Buddyjski w Grabniku (100 km)

Wspólnie z Anią wybraliśmy się na sobotnią wycieczkę rowerową zorganizowaną przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS, której celem było zwiedzenie Ośrodka Buddyjskiego w Grabniku położonym niedaleko Warszawy.

• 12-13.05.2018 - Z Dobieszyna do Kozienic (122 km)

Puszcza Kozienicka to miejsce położone niedaleko od Warszawy, w którym można nasycić oczy wspaniałymi widokami przyrody leśnej. Jeśli ktoś raz zobaczył te śliczne lasy, to z całą pewnością będzie tam wracał. Do takich osób należę ja i Ania.

• 27.04-07.05.2018 - Szlakiem Green Velo z Chełma do Elbląga (1200 km)

W dniach od 27 kwietnia do 7 maja 2018 roku uczestniczyłem w wyprawie rowerowej jadąc Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo na odcinku z Chełma do Elbląga. Bardzo dobrze wspominam tą wycieczkę, a to za sprawą wspaniałych krajobrazów, cudownej słonecznej i prawie bezdeszczowej pogody oraz miłego towarzystwa przesympatycznej Ani i Piotra.

• 22.04.2018 - Grody nad Rawką (80 km)

W niedzielę wybrałem się na wycieczkę rowerową zorganizowaną przez Ursynowski Klub Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Wycieczkę opracował i prowadził Paweł Rozwadowski. Wyruszyliśmy ze Skierniewic w kierunku Rawy Mazowieckiej oglądając po drodze grody średniowieczne...

• 21.04.2018 - Wał Zawadowski (62 km)

W słoneczną sobotę skorzystałem z zaproszenia Ani, która chciała pokazać mi jak wygląda ta trasa rowerowa wzdłuż Wisły, gdy obudzi się z zimowego snu otaczająca przyroda. Pojechaliśmy Wałem Zawadowskim odwiedzając po drodze dwa sezonowe bary, które swoją ofertę dostosowały do rowerzystów...

• 14-15.04.2018 - Z Sierpca do Nowego Dworu Mazowieckiego (180 km)

Skorzystałem z zaproszenia znajomych do udziału w dwudniowej wycieczce rowerowej jadąc z Sierpca do Nowego Dworu Mazowieckiego. Była wspaniała pogoda, jednak jazdę utrudniał dosyć silny wiatr...

• 07-08.04.2018 - Puszcza Kozienicka (166 km)

Ta dwudniowa wycieczka rowerowa była dla niektórych uczestników wspaniałym rozpoczęciem sezonu rowerowego. Zorganizowałem ją dla Ursynowskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK VAGABUNDUS. Przez obszary leśne przejechało wspólnie ze mną 26 osób. Było ciepło i słonecznie...

• 24.03.2018 - Myśliwce MIG-29 w Mińsku Mazowieckim (83 km)

To był mój debiut w roli organizatora wycieczek rowerowych. Przygotowałem wyprawę do obiektów wojskowych Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Dużo pomogła mi Ania, która prowadziła uczestników wycieczki w trakcie przejazdów...

• 11.03.2018 - Zamek w Ciechanowie (77 km)

W pierwszą prawdziwie wiosenną niedzielę tego roku skorzystaliśmy z zaproszenia Piotra jadąc rowerami z Ciechanowa do Modlina. Było bardzo sympatycznie - ciepło i słonecznie. Jazdę nieco utrudniał odczuwalny wiatr.

• 24.02.2018 - Szkolenie nt. wykorzystania map cyfrowych w turystyce rowerowej

• 18.02.2018 - Malinowy Bzyk (91 km)

• 11.02.2018 - Gospoda Zalewajka (76 km)

• 03, 04.02.2018 - Rowerami na obiad (118 km)